Disney World

Skrivet 2012-12-14 Klockan 00:30:36

Hejsan!
Nu är jag tillbaka från en intensiv vecka i Orlado, Florida! Vädret har varit så underbart hela vecka och vissa dagar var det till och med för varmt för mig, känner hur min skandinaviska gen kickar in! ;) Haha! 30 grader varmt och hög luftfuktighet är jag ju inte så himla van vid. Jag har upplevt så mycket fräcka och roliga saker den här veckan så jag vet inte vart jag ska börja riktigt!
 
Det finns en park som heter Epcot och i den parken har dem olika länder som man kan gå in i och så har dem allt uppbyggt som landet har det. Blev väldigt fäst vid Marocko, fråga mig inte varför men det va så himla underbart inne där! Det påminde mig om Dubai lite, med magdansöser alla affärer dem hade där inne med sjalar och allt det där. I Kina lärde jag mig lite kinesiska men det var allt för svårt... Om man ska säga "Josie" så säger man typ "tcho-seij" vilket jag tyckte va lite coolt och kinesiskan var väldigt hjälpsam med att lära mig allt :) Dem hade Norge där också (besvikelse att dem hade Norge och inte Sverige...) och vi åt frukost där en morgon och jag snakke litt norsk med en tjej där. Hon blev så förvånad när jag började prata svenska, ni skulle ha sett hennes ansikte.
 
Jag har åkt många bergochdal banor, sett många disney figurer såsom Askungen, Jack Sparrow osv, jag var inne i Harrypotters Hogwarts vilket var vääääldigt coolt och vi var också inne i Jurassic Park vilket också va fräckt! :)
Jag fick också matat och klappat delfiner och det var en sådan underbar känsla, tror att jag ska bli delfinskötare när jag blir stor! ;)
 
 
Hade så kul och det där är inte änns allt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrivet 2012-12-14 Klockan 09:02:44
Hej Goding!! Va kul att höra från dej igen ! Dit skulle man ju vilja åka... Vilket ställe!! Ska bli kul att se fler kort därifrån! Här är -15 grader idag. Brrrrr!

Postat av: Marita

Skrivet 2012-12-26 Klockan 00:22:02
Tack för fina bilder


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!