Stolt Kusin

Skrivet 2013-02-24 Klockan 19:00:43

Kusinvitamin har gått och blivit en fantastisk musiker! Hela släkten har alltid varit väldigt stolta över hans musik. Den första låten som jag hörde, var Hide Away som han skrev ca 6 år sedan till bandet han var med i då, Not Without Grace. Jag var såld med en gång, kanske bara för att är lite "pitch-perfect gay" (hans ord, inte mina), men låten är jättebra verkligen och jag måste medge att jag sjunger på den i duschen ibland fortfarande.
 
 
 
Lyssna på den och så kanske ni förstår vad jag menar, den har allt känsla i sig.
Detta band, som han var med i, blev tillfrågade att spela på invigningen till Twilight's and film; New Moon. Där dem blev intervjuade av Life in the City. Denna invigning höll plats i Hovet, i Stockholm, inför 10 000 människor, riktigt stort!
 
 
 
 
Det är lite svårt att höra i början men det blir bättre allteftersom! Här gör dem en cover på Lykke Li's Possibility, riktigt bra! Oj, va stolt man blir!
Efter ett tag så va dem inte längre Not Without Grace, två flyttade till England och min kusin stannade i underbara Sverige, där han började jobba på sin egna musik. Som är helt fantastisk!
Han kallade sitt band Aerials till en början och han hade ett par låtar på Youtube. Den första låten han visade mig personligen var Dream Away, och i den sjunger han själv. Ingen i familjen visste att han faktiskt sjöng också, vi trodde nog alltid att det bara var musik för hans del. När jag hörde låten så blev jag så chockad och nästan arg över att han inte hade sagt något om det innan, haha! Men den blev en favorit med en gång! Jag lyssnar på den varje kväll innan jag går och lägger mig.
Inte så himla längesedan så bytte han namn till Lights & Motion, faktiskt i November 2012, bytte han till det namnet. Hans musik är väldigt filminspererande enligt mig, och jag antar att han jättegärna skulle vilja att hans musik får ta del i filmer! Jag tycker att det vore mer än rätt, dem ger väldigt mycket känsla till en, vilket låtar i filmer ska göra.
Han har sitt första album ute på iTunes and Spotify, och albumet heter Reanimation, jag har lyssnat så mycket på alla låtar sedan dem kom ut!
Han berättade för mig att fyra av hans låtar ska spelas i en TV show som heter Teen Moms som går på MTV. Men största grejen som jag är så galet stolt över är att hans ena låt, The March, är med i Google's "Google 2012 Film In Review" som ska visas i reklamerna ikväll för Oscars Galan!! HUR GALET ÄR DET INTE ELLER?! JAG kan inte fatta det, och det är inte änns min musik! Coffe, du är GRYM!
 
 
 
Jag hoppas att ni kan se denna video, det är Google's visdeo, som dem kan ta bort den från mitt inlägg här, men om dem gör det så gå in på deras kanal på YouTube! Länken är här: http://www.youtube.com/watch?v=p8ChlvtNIqU
 
Hjälp min kusin att bli ännu större än vad han är! Han har en egen facebook sida: http://www.facebook.com/#!/lightsandmotion?fref=ts
Gå in och gilla och stöd hans musik! Jag är stolt över dig, Christoffer Franzén! Du är grym, verkligen! KEEP UP THE GOOD WORK!


Kommentarer
Postat av: Marita

Skrivet 2013-02-26 Klockan 11:30:45
Gulle dig!!! Så kul för Coffe, han blev intervjuad på p4 igår och det stod om honom i GP. Ska bli så kul att ses i Juni kram till er alla!


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!