Börjar bli sjuk... Inge vidare asså.

Skrivet 2013-01-12 Klockan 02:32:32

Hejsan hoppsan!
I morse vaknade jag upp med halsont och huvudvärk. Ingen bra start på dagen. Inte konstigt att jag har varit så trött de senaste tre dagarna, förstår varför nu. Första lektionen hade vi en "introuder lockdown". Det är som en brandövning fast skillnaden är att det är en övning för inkrätktare i stället. Vi gör detta på grund av vad som hände i Connecticut för tre veckor sedan (idag) för att öva på vad vi ska göra om vi någonsin får en ovälkommen människa in i skolan. Jag insåg att jag skulle nog inte vetat vad jag skulle göra om det hade varit min skola som blev drabbad i stället. Jag är inte van vid den här våldsamheten riktigt, och det gör mig lite skraj. På något sätt kändes det väldigt verkligt idag när vi gömde oss längst bak i klassrummet i morse. Det är så hemskt att man inte kan vara säker i sin egen skola.
Så ikväll tar jag det lugnt. Brittany är och hälsar på en tjej som var med i en bilolycka förra veckan. Hon bröt höftbenet, jumsken och ankeln... Stackare :( Sedan kommer det över lite vänner för en filmkväll men får se om jag håller mig vaken till dess. Ska upp tidigt och göra klart mitt projektarbete i naturvetenskapen - fågelhus!! Ska bli kul faktist! Lee har hjälpt mig att såga allt och jag ska bara sätta ihop delarna, ta lite bilder och göra en powerpoint! Sen är det klart. Dock hoppas jag att jag vaknar upp frisker imorgon så att jag kan åka på sleepovern hos Belinda (en tjej från Schweiz) med två andra tjejer från Brasilien! Hoppas, hoppas att jag kan åka.
 
Nu ska jag göra klart min teckning - målar i kritor! Lite svårt men kul faktiskt! Jag måste säga att jag från början trodde att jag skulle vara bättre på "drawing" lektionerna i stället för "painting" lektionerna men det är faktiskt tvärt om..! Galet. Mamma - antar att vi får börja skaffa mig målarduk och en ställning så att jag kan måla med färg! Haha! Kan ju också åka hem till Gun för lite tips och knep! ;) Det är riktigt kul, jag gillar det väldigt mycket. Har inte varit så mycket för att måla med färg för att jag trodde det skulle vara så svårt. Det är svårt, men sååå himla kul så det är värt att ge det extra tid!
 
Detta är den men kritor! Är - som ni ser - inte klar med den än, men det ska jag någ ändra på snart!
 
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: nina

Skrivet 2013-01-12 Klockan 06:08:31
ååh så fint!! ja fråga min mamma om du behöver veta nått!! :D haha!
inte bra att du börjar bli sjuker :(

Svar: Haha, ja det kommer jag allt göra! :D Ja, inte kul, men är lite bättre nu (y) gött!
Josefine


URL: http://ninass.blogg.se

Postat av: Gun

Skrivet 2013-01-12 Klockan 10:56:19
Heja Josse! Kul att du blvit förtjust i måleri! Du är alltid välkomment till ateljén! Plats har jag gott om! Det ser jag verkligen fram emot!
Krya på dig nu. vi håller tummarna att du inte missar ditt sleepover!
Kram från oss alla, Gun o Co

Svar: låter bra! Då kanske vi ses lite där jag kommer hem igen då! :D Ha det bra och hälsa alla!
Josefine

Postat av: Anonym

Skrivet 2013-01-12 Klockan 10:56:49
Heja Josse! Kul att du blvit förtjust i måleri! Du är alltid välkomment till ateljén! Plats har jag gott om! Det ser jag verkligen fram emot!
Krya på dig nu. vi håller tummarna att du inte missar ditt sleepover!
Kram från oss alla, Gun o Co

Postat av: Simon

Skrivet 2013-01-12 Klockan 13:41:02
Läbbigt med skolgrejen ! :o Hoppas du mår bra älskling och förblir kry:D Kyss <3

Postat av: mamma

Skrivet 2013-01-12 Klockan 22:48:52
Vad fint!Dina konstnärs talanger måste du fått från mig,haha :)Krya på dig <3 Kramis

Svar: haha, ja.. precis..... ;) haha kram! <3
Josefine

Postat av: Anonym

Skrivet 2013-01-16 Klockan 14:53:42
vad duktig du är Josse, krya på dig! många kramar från mormor & morfar

Svar: tack så mycket!! Det ska jag! Kramaar!
Josefine


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!