Ny termin

Skrivet 2013-01-23 Klockan 22:21:04

Idag började den nya terminen. Lite konstigt att det är mitt i Januari eller hur? Så de lektioner som jag hade innan som jag inte längre har var Composition, Intro to Drawing och Intro to Painting. Dem byttes ut till Andvanced Drawing, Literature of the Fantastic och Mythology.
 
I Andv. Drawing så började vi med något som jag tycker verkar väldigt kul, men svårt. Vi ska rista in en ritning i zink material! Som sagt, svårt men kul! Så just nu håller jag på att hitta ett bra motiv att rita av, tänkte svenska hus i Bohuslän, för det är så fint och otroligt svenskt.
 
Literature of the Fantastic verkar väldigt intressant och roligt. Vi ska studera olika slags böcker, texter och filmer i tre olika genres; Horror, Fantasy, Science Fiction!
 
Mythology handlar om som ni förstår på namnet, myter, om alla Gudar. Zeus, Afrodite, Poseidon osv. Så det ska allt bli spännande och se hur detta kommer vara! Dock så är det nivå 5 i Engelskan så jag vet inte hur jag kommer klara mig i det så jag har ett par dagar att tänka på det.
 
 
Spanska är inge kul att plugga dock, men det måste göras! Bläk. Haha!
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Moster Marita

Skrivet 2013-02-07 Klockan 21:28:54
Mama upp i dagen när det hon hade tänkt köpa var slut :)


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!